انتقاد شدید مطبوعات الجزایر از اتحادیه عرب
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، بسیاری از روزنامه های الجزایر روزسه شنبه با انتشار مقالات مختلف،تصمیم نشست روز یكشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب درقاهره مبنی براعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه برای اعمال فشار به دولت این كشور را اقدامی غیراصولی عنوان و این تصمیم را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه 'صوت الاحرار' در مقاله ای با عنوان 'شعله ور ساختن طایفه گری'، نوشت عرب هایی كه از اتحادیه عرب به عنوان پوششی برای مداخله خارجی در یك كشور عربی استفاده می كنند با هرگونه گفت وگوی مسالمت آمیز در سوریه مخالفند.

این روزنامه افزود آنها كسانی هستند كه عصیانگران سوریه را با سلاح حمایت می كنند و از طریق اتحادیه عرب به دیگران توصیه می كنند كه از مخالفین دولت سوریه حمایت سیاسی و مادی كنند.

صوت الاحرار تصریح كرد كه منظور آنها از حمایت مادی تجهیز تسلیحاتی عصیانگران در سوریه است كه بدنبال تخریب كشورسوریه هستند نه سرنگونی دولت این كشور.

به نوشته این روزنامه الجزایری،نیروهای حافظ صلح معمولا براساس توافق با یك حكومت و به منظور نظارت بر اجرای آتش بسی كه از طریق مذاكره بین طرف های منازعه مورد توافق واقع شده است، اعزام می شوند،درحالی كه هیچ یك از این شرایط درمورد سوریه وجود ندارد.

این روزنامه می افزاید كسانی كه خواهان اعزام نیروهای خارجی به سوریه هستند از یك طرف از جنگ حمایت می كنند و از سوی دیگر همه زمینه های ارتباطی با حكومت سوریه را قطع می كنند به همین جهت صلاحیت ایفای نقش در ایجاد آرامش و بازگرداندن صلح به این كشور را ندارند.

در بخش دیگر این مقاله به قلم 'نجیب بلحمیر' صاحب نظر سیاسی،آمده است ، ماموریت ناظران عرب به خاطر برآورده نشدن خواست حكومت های عرب طرفدار آمریكا پایان یافت و اكنون همه ی درهای گفت وگو بسته شده و زمینه فتنه طایفه گری در سوریه فراهم شده است.

نویسنده این مقاله در ادامه پیش بینی می كند كه این فتنه به سرعت به لبنان نیز سرایت كرده و آشوب همه منطقه را فرا خواهد گرفت كه همان خواست آمریكایی ها واسراییل است.

به نوشته این روزنامه، گزینه مقابله مسلحانه كه متمردین در سوریه با حمایت برخی كشورهای عربی و آمریكا در پیش گرفته اند به برقراری دمكراسی در سوریه نخواهد انجامید و نتیجه آن تنها ویرانی این كشور و تبدیل شدن آن به میدان جنگ طایفه ای خواهد بود كه منطقه خلیج فارس نیز از آن در امان نخواهد ماند.

روزنامه الجزایری 'الشروق' نیز در مقاله ای با عنوان 'ننگتان باد كه عرب را به دلار فروختید'، تصمیم اتحادیه عرب از سازمان ملل برای اعزام نیروهای بین المللی و عربی به سوریه را لكه ننگی برای اعراب توصیف كرد.

این روزنامه پرتیراژ الجزایری در ادامه با طرح این سوال كه آیا اعزام نیروهای عرب به سوریه،بحران خونین و جنگ داخلی در سوریه پایان می دهد ویا جنگ داخلی را شعله ور می سازد؟ نوشت: نیروهای عربی پیش از این نیز به جای اعزام نیرو به عراق جهت نجات آن كشور از جنگ آمریكایی،برای اشغال و تخریب آن كشور با خارجیان متحد شدند.

این روزنامه افزود متاسفانه این نیروها به خنجر زهرآگینی تبدیل شده اند كه در پشت عراقی ها و همه اعراب فرو نشستند و در آزاد سازی لیبی نیز با نیروهای ناتو در بمباران زیرساخت ها و ریختن خون مردم مشاركت كردند.

الشروق در ادامه می افزاید نیروهای عرب ننگ برشما باد كه به بهانه حفظ صلح و امنیت در كشورهای عربی مداخله می كنید اما برای حمایت از یك كشور دوست در مقابل دشمنان خارجی و آزادی جولان و قدس و استقلال كامل و دائم فلسطین اقدامی نمی كنید.

'جمال لعلامی ' نویسنده این مقاله خواستار توجه و اهتمام بیشتر كشورهای عربی به مساله فلسطین شد.

وزرای امورخارجه عرب در نشست روز یكشنبه خود در قاهره از شورای امنیت خواستند تا نیروهای حافظ صلح عربی و بین المللی به این كشوراعزام كند.

خاورم ** 1200





:: برچسب‌ها: عروسی , زرد , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: